Alla inlägg under september 2012

Av Hannah - 27 september 2012 14:13


Huvudet dunkar i takt till hjärtat.

Det luktar förkylning i min näsa.

Jag känner mig fet och plufsig och svullen.

Det saknas minst 100 timmar på sömnkontot.

Regnmolnen är så tunga att man riskerar att få dom i huvudet.


Och jag borde gå ut.


för då känns det bättre säger alla dom där som vet.


Men det gör jag inte.


Jag tar en chokladkaka och lägger mig under täcket och drömmer mig bort.....



Av Hannah - 26 september 2012 18:47


Har gått omkring här hemma och varit som ett melankoliskt lingon i ett par dar. 


Trodde det var det trevliga höstvädret.


Hällande pissregn 24/7 kan ju som göra ett lingon deprimerande


Idag kom den riktiga förklaringen.


Och eftersom jag är en kvinna på 35 år så utbrast jag " aha det va därför" alltså ingen jävla koll alls och jag skyller allt på spiralen som jag nu när vi ändå är inne på det ämnet inte är riktigt säker på om den funkar...


När jag satt in den våren 2009 så blödde jag som en stucken gris i 6 månader och sen inget alls på 2 år.


Och med inget menar jag verkligen inget alls. Sen började PMS om (som jag förtränger varje månad....) och mens ibland och ibland inte. 


Så då är frågan, den ska ju bytas 2014, om drygt 2 år, om hormonerna på den där grejen börjar sina eller om det är helt naturligt.


Jag tror det är så det ska va men jag tror jag ska rådfråga allvetaren GOOGEL (nej det är ingen reklam jag tycker bara det är simplet att googla allt jag inte fattar.) alt ringa MVC och fråga för tänk om man helt plöstligt sitter där en vacker dag, igen, med en plussticka i handen. 


Då rymmer Kakapappan till New Zeeland och blir en hobbit. Världens störta hobbit.



Nu ska jag avstyra huligankriget och kasta dom i sänge. vojne vojne om dom vore fyra stycken.....



Av Hannah - 26 september 2012 12:17


Den här bloggen har helt fallit i glömska. Tills nu. Då jag i brist på annat sätter mig och rensar i bokmärkerna och hittar massa gammla bloggar   


Så jag tror bestämt att jag ska damma av den här och börja använda den igen.


Lite update kanske sen januarie 2011!!!


* Jobbar inte kvar på jobbet. Stressen och nätterna tog död på mig. Sa upp mig när jag var i Östersund på semester med kakunge nr 2 i juli 2011.

* Började en hälsokurs i aug 2011. Skitbra :D

* Kakungarna mår toppen. Är numera 7 5 och 3 år. Och mer vilda än tama.

* Kakunge nr 2 har fått sin fulla diagnos men har också vuxit. blivit mer äldre och har lärt sig mycket om sig själv det senaste halvåret.

* kakpappan jobbar och sliter på samma gammla jobb men snart kanske det blir ändring

* jag har bråkat med CSN och då blev dom sura och numera får jag inte studiebidrag till min "utbildning", jag försöker läsa upp betygen men som det ser ut just nu blir jag arbetslös från och med måndag.

* vi har flyttat också!!!

* och renoverat så till den milda grad att allt vi pratar om är gips, skruvar, plankor och våtutrymmen.



Och nu är det lunchtime. min mage tycker tydligen det iallafall. 


Så på återseende.   

Presentation

Livets berg och dalbana när det inte riktigt blev som man tänkt sig men ändå bra.
Titeln hänvisar till NPF och två av kakungarna har någon form av problem. Men vi hankar oss fram så gott det går.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards